You are currently viewing Tervetuloa Officepron nettisivuille

Tervetuloa Officepron nettisivuille


Elämme tätä kirjoitettaessa Korona-syksyä. Se miten Covid-19:n toinen aalto vaikuttaa elämäämme on taas arvioitavana. Varmaa on, että se tulee vaikuttamaan.

Kevään ja kesän korona-toimenpiteet vaikuttivat myös Officepron toimintaan. Asiakkaita ei enää päässyt entisellä tapaa tapaamaan face to face, jotkut projektit siirtyivät ja kun asiakkaat siirtyivät etätöihin, toimistoilla ei enää tarvittu toimistotarvikkeitatulostimet ja monitoimilaitteet jäivät vajaakäytölle.

Kaikista asioistahan pitäisi yrittää löytää myös hyviä puolia. Korona pakotti ottamaan käyttöön 90-luvun suunnitelmat, jossa työtä ei enää tehty työpaikoilla vaan esim. kotona. Ongelmatonta sekään ei nopeasti toteutettuna ole, eikä välttämättä ratkaisuna hyväkään.

Työ vaatii teknologian ja ergonomian, tehtiin sitä sitten missä hyvänsä.

Säästöjä työnantajalle ei tietenkään kerry, jos yhtä työntekijää kohden joutuu varustamaan kaksi työpistettä. Tulevaisuudessa tulee etätyö varmasti lisääntymään, oli silloin enää Koronaa tai ei. Etätyö sopii joihinkin työtehtäviin kuin veitsi voihin.

Korona-keväänä viimeistään tajuttiin myös etäpalavereiden ja webinaarien merkitys. Teknologiaa sen toteuttamiseenhan on runsaasti tarjolla. Oikein opeteltuna se palvelee varsin hyvin organisaatioita ja säästää matkustamisen ja kulkemisen vaivan.

Säästyneen ajan voi sijoittaa vaikka opetteluun ja valmistautumiseen. Meillä alan toimijana on tietysti aiemminkin ollut ”suutarin lapsella kengät” koska toimimme viidellä eri paikkakunnalla.

Käytämme Microsoft Teamsia liki kaikkeen kommunikointiin toimipaikkojemme välillä, sekä asiakkaidemme kanssa, joiden on vaikea osallistua ns. tavalliseen kokoukseen. Tätä osaamistahan olemme nyt myös myyneet asiakkaillemme.

Myynti- ja markkinointiyritykselle digimarkkinoinnin osaaminen on noussut tämän kevään aikana arvoonsa. Monen yrityksen potentiaaliset asiakkaat ovat siirtyneet verkkoon, josta etsitään toimittajia ja tehdään myös ostopäätöksiä ja tilauksia.

Digimarkkinointi vaan ei kylmiltään ole mitään helppoa. Se että on Google-hakutulos jotensakin kohdallaan ja somessakin ollaan mukana, ja mainoksiakin laitettu, ei vielä tuo yritykselle välttämättä yhtään kauppaa.

Mainosbudjetti saattaa kadota turhiin klikkauksiin, eikä sisältö tavoita kohderyhmää. Yrityksen kannattaa ottaa kumppaniksi esim. mainostoimisto, jolla on näyttöä onnistumisesta.

Me Officeprossa läksimme liikkeelle jo vähän ennen Covid-19:n ilmaantumista. Me otimme sen toisen polun, opettelemme asiat itse ja kehitämme omaa osaamistamme ja työllistämme oman asiantuntijan.

Tosin meilläkin on valmentajina ja kehittäjinä ollut mukana projektissa Suomen parhaita asiantuntijoita, joita varmasti käytämme kehittämisessä mukana jatkossakin.

Officeprolla on toista tuhatta yritysasiakasta, ymmärtämällä heidän toimintaansa, myös markkinointia, pystymme tarjoamaan asiakkaillemme kokonaispalvelua ja lisäarvoa.

Eräs kollegani aikoinaan esitti mäkihyppyteorian. Jos haluat mäkihyppääjäksi ei kannata ensimmäistä hyppyä vetää lentomäestä eikä edes K75-mäestä. Se voi johtaa kohtalokkaaseen epäonnistumiseen.

On lähdettävä siitä pikkiriikkisestä K5 mäestä ja edettävä taidon ja kokemuksen karttuessa kilpailemaan suurempiin mäkiin.

Tämä mäkihyppyteoria on pätevä monessa asiassa, digimarkkinoinnissakin. Olemme jo pienimmät mäet hyppineet ja menossa kohti suurempia mäkiä. Opimme lisää ja kehitämme toimintaamme jatkuvasti. mm. näitä nettisivuja.  Kiire ja päälle painavat deadlinet näyttää olevan tuttua tässäkin asiassa.

Vastaa