Helpdesk -etätukipalvelut

Tutkitusti tehokasta ongelmanratkaisua

Officepro Helpdesk tukipalvelut

Tukikeskuksemme sijaitsee Joensuussa mutta yhtä lailla teknologian avulla helpdeskiämme voidaan hoitaa myös Kuopiosta tai Mikkelistä käsin paikallisten asiantuntijoiden toimesta. Olemme viimeisen kymmenen vuoden aikana panostaneet järjestelmiin siten todella voimakkaasti.

Käytössämme on markkinoiden parhaat työkalut IT- ja tulostusympäristöjen monitorointiin, etähallintaan ja proaktiiviseen ongelmien korjaamiseen.

Käytössämme on myös automaattisesti älykkäästi toimivia logistiikkaketjuja kuten esim. värikasettien toimitus automaattisesti kohteeseen, kun kasetin vaihtoaika lähenee. Tämä vähentää radikaalisti tarvikkeisiin liittyvää työaikaa.

Helpdesk asiantuntija Anu ja Ari-matti

Tukikeskuksemme voi hallinnoida IT-ympäristöäsi, palvelimia, työasemia, mobiililaitteita, pilvipalvelujasi tai tulostusympäristöäsi ja sen laitteita.

Asiantuntijuus ratkaisee

Tukikeskukset / helpdeskit hyvin yleisesti toimintaperiaatteeltaan toimivat siten, että ne kirjaavat ongelman ylös, tekevät ns. tiketin, jonka sitten joku hoitaa aikanaan.

Pienet toimijat tarjoavat suoraa puhelinnumeroa ”Arskalle” eli asiantuntijalle. Arska kuitenkin hoitaa kymmeniä tai satoja asiakkaita. Ethän halua, että Arska vastailee puhelimeen sinun ajallasi?

Officepron tukikeskuksessa puheluun tai viestiin vastaa asiantuntija. Officepron asiakkaana asiantuntijamme voi ottaa etäyhteyden ympäristöösi ja näin ongelma voidaan selvittää ja jopa ratkaista puhelun aikana. 

Asetukset voidaan laittaa kuntoon etänä ja antaa sinulle hyvät ohjeet, kuinka itse esim. vaihdat värikasetin tai muutat tietokoneesi asetuksia – mitä tahansa.

Jos asia vaatii paikalla käyntiä, eskaloi asiantuntija tehtävän toiselle asiantuntijalle, huoltoteknikolle tai IT-asiantuntijalle tai laitteen viralliseen takuuhuoltoon.

Helpdeskimme ja järjestelmämme tuntee asiakkaansa. Sinun ei tarvitse sopimusasiakkaana aloittaa tarinaa aina alusta tai sinua pyydetä tekemään sitä mikä on jo aikaisemmin tehty. Tiedämme mitä millekin laitteelle tai järjestelmälle ympäristössäsi on milloinkin tehty ja tunnemme asiakkaamme.

Proaktiivinen palvelu

Ennen asiakkaat kilpailuttivat sitä kuka toimija vastaa nopeimmin huoltokutsuun ja mahdollisesti myös sitä, missä ajassa ongelma saatiin korjattua normaaliksi.

Tässä ns. reaktiivisessa mallissa kuitenkin aina joku tekninen ongelma haittasi työntekoa tai esti sen kokonaan. Hintaa maksettiin ongelmien ja vikojen korjaamisesta, ei niiden minimoimisesta.

Proaktiivisuus meillä merkitsee sitä, että asiat hoidetaan ennen kuin niistä tulisi ongelmia.
Etäjärjestelmämme tekevät hälytyksiä, jotka helpdeskimme käsittelee ja mahdolliset virheet korjataan etähallintatyökaluilla.

Ympäristöäsi monitoroidaan, että se olisi mahdollisimman toimintavarma. Proaktiivisessa palvelussa hinta tulee siitä, että asiakkaan tietotekninen ympäristö toimii mahdollisimman maksimaalisesti ja on nopeasti korjattavissa.

Asiakas voi keskittyä varsinaiseen työhönsä eikä ongelmien selvittämiseen. Näin ongelmista ei aiheudu välillistä haittaa tai vahinkoa.

Noin 67% -IT laitteiden helpdeksiin soitetuista ongelmista ratkaistaan ensimmäisen puhelun aikana.

Alle 20 sekunnin kesimääräinen puheluun vastaamisaika.

Noin 300 IT-sopimusasiakasta, tuhansia eri IT-laitteita palvelun piirissä.

Noin 2300 Helpdesk-palvelun piirissä olevia erimerkkisiä tulostimia ja monitoimilaitteita.

Noin 40% tulostimien ja monitoimilaitteiden tulostusongelmista selvitetään etänä jo saman puhelun aikana.

Xerox laitteita yli 800 kpl joista n. 70% proaktiivisen ISO 9002 sertifioidun XPPS helpdesk-palvelun piirissä.

Yli 2000 asiakasyritystä (julkisektorin eri kohteet ja yritykset).

Oma kenttähuolto tai laitevalmistajan takuuhuolto ratkaisee ongelmat, joita ei voida etätyökaluin ratkaista.

Onko asiasi kiireellinen?

Kaikkien asiantuntijoidemme yhteystiedot löyvät alla olevasta linkistä

Ota Yhteyttä

Vastaamme mahdollisimman pian. Vastaamme lomakkeeseen antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai puhelinnumeroon.

Lähettämällä lomakkeen hyväksyn tietojeni tallentamisen.
Käytämme tietoja tietosuojaselosteemme mukaisesti palvelusopimusten suorittamiseen, asiakaspalvelun kehittämiseen ja markkinointitoimenpiteisiin rekisterinpitäjän palveluista.

Suhtaudumme yksityisyytesi vakavasti ja tietojasi käsitellään luottamuksellisina.