You are currently viewing Paperiton vessa… ei kun konttori! Lue 7 syytä miksi itseisarvo ei ole tärkeää, vaan toiminnallisuus ja tehokkuus.

Paperiton vessa… ei kun konttori! Lue 7 syytä miksi itseisarvo ei ole tärkeää, vaan toiminnallisuus ja tehokkuus.

Paperi viestinnän välineenä

Paperi on dokumenttimuodossa jo tuhansia vuosia vanha tapa säilyttää ja jakaa tietoa. Paperin käytön loppumista on mediavälineenä eli tulosteena, painotuotteena tai kopiona ennustettu jo 70-luvulta lähtien.

Kuitenkin vasta viimeisen n. 10 vuoden aikana paperin kulutus on taittunut ja kääntynyt yleismaailmallisesti loivaan laskuun.

Silti maailmassa vielä tulostetaan triljoonia sivuja vuosittain.

Paperi työvälineenä

Toimistojen ja tehtaiden työnkulku etenee nykyään sähköisissä järjestelmissä.
Enää välttämättä tarvita edes sähköisiä dokumentteja (Word, PDF jne).

Officepro Finland Oy - Blogit Jari paper_2

Paperia ei enää tarvitse tulostaa monien prosessien välivaiheissa eikä organisaatiossa tarvitse jakaa paperisia dokumentteja, vaan työntekijät lukevat asiat järjestelmistä.

Myös markkinointi toimii suurelta osin digitaalisissa kanavissa. Hyvin yleisesti asiakkaalle tarjotaan linkkiä tai verbaalisesti pyydetään lukemaan asiat nettisivulta. Niin tässäkin viestissä.

On kuitenkin tilanteita, joissa paperi puolustaa paikkaansa tehokkaimpana ja edullisimpana viestintämuotona.

Seitsemän syytä paperille

  • Jos hän, jolla on viestittävää face to face tilanteessa ja pyytää kuulijaansa menemään osoitteeseen www.jotain… jättää hän savolaisittain sanottuna silloin vastuun kuulijalle.On kohteen aktiivisuudesta, kiireestä tai muistista riippuvaista käykö hän asian lukemassa nettisivulta vain unohtaako sen saman tien.
  • Jos viestinnän kohteelle lähetetään tai ojennetaan paperidokumentti, on se kohteelle se helpoimman tavan tie. Sisältö yleensä luetaan ja jos se on kiinnostavaa, kyseinen paperi voi elää pitkiäkin aikoja saajansa pöydällä, hyllyllä tai mapissa.

Meistä tuskin monikaan olisi tietoinen esimerkiksi
Tokmannin, Lidl:n tai Gigantin tarjouksista, jos ne eivät tulisi meille paperimuodossa joka viikko.

  • Paperi on nykyisin lisätehoste, eikä sulje pois digitaalista vaihtoehtoa. Asiat löytyvät myös sieltä verkosta, jos niin halutaan.
    Paperi ei korvaa digiä eikä digi korvaa täysin paperiakaan.
  • Edelleenkin paperi on loistava media tehdä vaivattomasti ja välittömästi merkintöjä ja muistiinpanoja. Paperin lukemiseen ei tarvita näyttöpäätelaseja eikä siitä lähde sinistä valoa.
  • Tulostaminen kallista? Ei ole!
    Myytti tulostamisen kalleudesta on ajalta, jolloin se olikin kallista.
    Edullisimmillaan tulostat 100 tulostetta alle kolmen euron kokonaiskuluilla.Se ei ole paljon, jos tulosteella saat 100 lukijaa paremmin reagoimaan haluamallasi tavalla.
  • Paperin ja digin saumaton yhteistyö. Samalla laitteella, jolla paperi tulostetaan, voidaan myös skannata paperi takaisin halutussa muodossa, esim. PDF, sähköpostiisi, verkkolevylle, pilvipalveluun, sovellukseen, puhelimeen… ihan mihin sentarvitset viedä.
  • Tulostaminen kuormittaa ympäristöä? Lasertulostimien aikana suurin osa ympäristökuormituksesta aiheutui siitä, että tulostin oli päällä lämmittäen itseään ja kuluttaen virtaa.

    Nykyisillä mustesuihkutulostimilla, jotka eivät käytä lämpöä, voi hiilidioksidipäästöjä vähentää jopa 90% Laser/Led-tulostimiin verrattuna. Myös pakkausjätteiden määrää voidaan vähentää liki 80%!

Officepro ja paperi

Officepron historia lähtee tulostamisesta ja kopioinnista. Vuonna 1985 olimme Euroopan ensimmäisiä Rank Xerox -partnereita Joensuun ja Savonlinnan toimipisteinä.

Olemme kulkeneet pitkän tien kopioinnin, tulostamisen, painamisen ja skannaamisen aallonharjalla ja kokeneet alalta kaiken mahdollisen.

Nykyisin Xerox brändin lisäksi valikoimaamme kuuluvat mm.

Olemme toimittaja, joka pystyy hallinnoimaan monimerkkiympäristöjä. Näin ollen pystymme, asiakkaan lähtökohdista riippuen, tarjoamaan myös muita yleisiä tuotemerkkejä.

Kiinnostuitko jostain? Ole yhteydessä myyntiimme tai jätä yhteydenottopyyntö?

Vastaa