Työmiehiä Konevuokraamo Vatupassin pihalla, taustalla nostokone.

Konevuokraamo Vatupassi Oy

Konevuokraamo Vatupassi on 1992 perustettu perheyritys, joka toimii Joensuussa, Jyväskylässä, Kuopiossa, Nurmeksessa ja Oulussa.
Yrityksen liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa ja yrityksen palveluksessa on kesäisin noin 50 ja talviaikaan noin 40 työntekijää.

Vatupassi on vastuullinen suomalainen työnantaja, jonka toiminnan lähtökohtia ovat ympäristökuormituksen pienentäminen, sosiaalinen vastuu ja ihmisistä huolehtiminen.

Iso osa työntekijöistämme on pysynyt mukanamme alusta alkaen ja nykyisin mukana on jo joukko toisen polven vatupassilaisia.

Emme usko hierarkioihin, vaan työntekijät ovat perheemme jäseniä.

Tästä tunnustuksena meille myönnettiin parhaan pienen konevuokraamon palkinto European Rental Awards -gaalassa kesäkuussa 2020.

Esimiehen ovi on aina auki ja toimitusjohtajalle voi soittaa jokainen. Meillä ei kiristellä ja pokkuroida!

Officepro Joensuun kanssa aloitimme yhteistyö vuonna 2016. Vatupassin sen hetkiset toimitilat alkoivat käydä pieniksi ja edessä oli muutto uusiin tiloihin. Samalla oli järkevää käydä läpi tulostamisen tarpeet ja omat monitoimilaitteet.

Vaikka monitoimilaitteet ovat hyvin pienessä osassa yrityksessä, on laitteiden helppo käytettävyys ja huollon sujuvuus kuitenkin merkittävä asia jokapäiväisessä työssämme. Jos homma ei toimi, se näkyy heti.

Koska tulostaminen ja siihen liittyvät toimet eivät ole meidän ydinliiketoimintaamme, päädyimme niiden ulkoistamiseen. Laitteita ja laitteiden toimittajaa valitessa kävimme läpi muutaman vaihtoehdon.

Vaikka meillä ei ollut suosituksia tai ennakkotietoa Officeprosta, oli mielikuva yrityksestä kuitenkin positiivisen ammattamainen. Luotimme siis omaan intuitioomme, joka sitten osoittautuikin oikeaksi.

Myös Officepron Aluemyyntipäällikkö Tuomo Tanttarin aktiivisuudella oli iso rooli päätöksen syntymisessä. Tuomon esittelemä malli oli riittävän yksinkertainen ja kustannustehokas.

Vaikka hinta ja kulurakenne ovat aina isossa osassa hankintoja suunniteltaessa, ei se ole kuitenkaan ainoa päätökseen vaikuttava asia. Arvostamme myös sitä, että yritys ja sen edustaja on paikallisia toimijoita.

Tarkoituksemme on minimoida tulostaminen ja pyrimme muutenkin paperittomaan toimistoon. Silti tarvitsemme edelleen myös tulostettuja suunnitelmia.

Nyt jokaisella toimipisteellämme on samalaiset laitteet ja tulostamisen hallinta on helppoa. Pystymme myös seuraamaan tulostamisen kulurakennetta tarkasti.

Leasingkoneiden kustannukset ovat aina tiedossa ja kulutustarvikkeiden saatavuus on varmaa.
Myös automaattinen tarvikkeiden toimitus tuo selvää säästöä kustannuksissa ja varmistaa häiriöttömän tulostuksen.

Vuosien kuluessa on ollut vain muutama häiriötilanne, mutta huolto on saatu nopeasti paikalle ja ongelmat saadaan ratkaistua pikaisesti.

Jälkimarkkinointi toimii myös hyvin. Käymme Tuomon kanssa vuosittain läpi tulostuksen ja palveluiden tason. Tarpeiden muuttuessa myös konekantaa on helppo muuttaa omia tarpeita vastaavaksi.

Kyllä Officeprota voi suositella käsi sydämmellä, ei ole pahaa sanottavaa.

Jarkko Tarnanen, Operatiivinen johtaja

Scroll to Top

Fiksusti kierrätetyt uusiolaitteet!

Laitteet saat jopa kolmen vuoden takuulla!