You are currently viewing Hajautettu vai keskitetty tulostus?

Hajautettu vai keskitetty tulostus?

2000-luvulla aloimme keskittämään asiakirjahallintaa ja toimintoja. Organisaatioissa henkilökohtaiset tulostimet poistettiin, siirryttiin työryhmä- ja osastokohtaisiin monitoimilaitteisiin, joilla hoidettiin tulostus, skannaus ja kopiointi.

Keskitetyn tulostuksen myötä tuli haasteita henkilötietojen käsittelyyn ja tietoturvaan jotka ratkaistaan erilaisilla turvatulostusratkaisuilla.

Tämän keskitetyn tulostusratkaisun keskiössä on tietenkin MPS-hallintapalvelut. esim. XPPS-tulostuksenhallintapalvelut.

Keskitettyyn hallintaratkaisuun liittyy laitteiden kulutustarvikeautomatiikka, ylläpito, helpdesk ja tietoturvaratkaisut.
Sekä jatkuva kustannustehokkuuden mittaaminen ja raportointi.

2020 Covid-19 kuitenkin muutti, kenties lopullisesti tapamme työskennellä toimistotyötä.

Osa työntekijöistä siirtyi työskentelemään kotiin. Tutkimuksissa huomattiin, että työteho alkuvaiheessa jopa parani. Organisaatiot huomasivat että joitain työtehtäviä voidaan tehdä etätöinä.

Pian huomattiin myös, että esimerkiksi tietoturvasta tai ergonomiasta ei voida tinkiä, vaikka työskentelemme kotona.

Ne pitää olla hoidettu kuten työpaikallakin. Tulostaminen paperille tai paperien skannaaminen tuli monelle etätyötä tekevälle ongelmaksi.

Näiden takia piti tulle työpaikalle tekemään ”paperityöt” . Laitteet toimistoilla ovat vajaakäytöllä, joskus liki tyhjän panttina ja kotitoimistoissa ei vastaavasti ole järjellisiä laitteita.

Myöskään palaaminen menneisyyteen, että hankittaisiin halpoja erimerkkisiä tulostimia kotiin, joilla ei olisi mitään keskitettyä hallintaa, ei oikein tule kysymykseen.

Paperi on kuitenkin tänäkin päivänä erittäin tehokas ja kustannustehokas tapa käsitellä dokumentteja ja hoitaa prosesseja. Edes Koronavirus ei saa paperia poistumaan toimistoista.

Officepron hajautettu tulostusjärjestelmä

Uudelleenarvioimme muuttuneen tulostusympäristösi ja optimoimme sen nykyistä tilannetta vastaavaksi.

Kartoitamme henkilökohtaiseen käyttöön tulevien laitteiden toiminallisuuden siten, että se palvelee käyttäjää etätyöpisteessä sekä keskitettyä MPS-hallintaa. Laitteet ovat kustannustehokkaita ja ympäristöystävällisiä.

Keskitetyissä tulostuspisteissä olevat laitteet, niiden tarve ja kapasiteetti arvioidaan uudelleen ja tehdään tarvittavat optimointitoimenpiteet. Laitemäärän vähentämien, siirrot, vaihdot.

Erityisesti kiinnitetään huomiota tietoturvaan sekä ympäristöystävällisyyteen. Mahdollisuus vähentää tulostuksen hiilidioksidipäästöjä ja jätteen määrää onjopa 90%

Palvelun keskiössä on nytkin koko tulostusympäristön keskitetty etähallinta. Helpdesk-palvelu eli kaikki asiat hoituu yhdestä palvelupisteestä.

Ja koko ympäristö tietysti avaimet käteen periaatteella kuten Officepron kanssa aina. Valittavanasi on kolmen, neljän, viiden vuoden – tai ikuisesti jatkuvalla takuulla ja ylläpidolla oleva sopimus.

Kiinnostaako myös laitemäärältään skaalautuva ympäristö, jolloin sinulla ei ole yhtään turhaa laitetta?

Kerromme sinulle lisää.

Vastaa